Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών - Ληπτριών Υπηρεσιών Υγείας

Σας ενημερώνουμε ότι, στο Νοσοκομείο μας λειτουργεί Αυτοτελές Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών - Ληπτριών Υπηρεσιών Υγείας, εφαρμόζοντας τις διατάξεις του άρθρου 40 του Ν. 4368/2016. Το Γραφείο στεγάζεται, στο Ισόγειο του Κτιρίου της Διοίκησης του Νοσοκομείου, σε γραφείο που φέρει τη σχετική σήμανση. (Bρίσκεται έναντι της Γραμματείας Εξωτερικών Ιατρείων).

Ωράριο Λειτουργίας 08:00 - 14:00
Τηλέφωνο Επικοινωνίας 22713 50374
E-mail patientrights (@) xioshosp.gr

Στο Αυτοτελές Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών Υπηρεσιών Υγείας υπάγονται βάσει της Υ.Α. Α3δ/Γ.Π.οικ.10976 (662 Β΄/2.3.2017), οι εξής αρμοδιότητες:

  1. Η παρακολούθηση και ο έλεγχος της προάσπισης των δικαιωμάτων των προσερχομένων πολιτών. Ο συντονισμός για το χειρισμό από τις αρμόδιες, κατά περίπτωση, Υπηρεσίες και Τμήματα, κάθε θέματος που αφορά στην προστασία των δικαιωμάτων των ασθενών.
  2. Η ενημέρωση σχετικά με τις ενδονοσοκομειακές διαδικασίες και τα δικαιώματα των ληπτών/ριών υπηρεσιών υγείας.
  3. Η ενημέρωση και πληροφόρησή τους για θέματα που αφορούν στην εξυπηρέτησή τους, από τις υπηρεσίες του Νοσοκομείου.
  4. Η συλλογή και διεκπεραίωση καταγγελιών και παραπόνων. Επίσης, η συλλογή θετικών εντυπώσεων για τις παρεχόμενες υπηρεσίες υγείας, προκειμένου να εντοπίζονται και να προωθούνται οι καλές πρακτικές.
  5. Η επιμέλεια για την παραγωγή υλικού (εντύπου και ηλεκτρονικού), όπου εμπεριέχεται η απαραίτητη πληροφόρηση, σχετικά με τα τμήματα και τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την μέριμνα για τη διάθεση της πληροφόρησης στους εξυπηρετούμενους, από το Νοσοκομείο, πολίτες.
  6. Η συγκέντρωση, ταξινόμηση και αξιολόγηση των στοιχείων που αφορούν τη δραστηριότητα του Γραφείου. Η δημιουργία και η ενημέρωση ηλεκτρονικού αρχείου/μητρώου. Η διευκόλυνση υποβολής αναφορών στον Συνήγορο του Πολίτη, στην Εθνική Επιτροπή για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και την Εθνική Επιτροπή Βιοηθικής, στις Επιτροπές Ελέγχου Προστασίας των Δικαιωμάτων των ληπτών/ριών Υπηρεσιών Υγείας και Ψυχικής Υγείας και σε κάθε σχετική ελεγκτική αρχή.
  7. Η παρέμβαση στις αντίστοιχες υπηρεσίες του νοσοκομείου για την ομαλή διευθέτηση των προκυπτουσών διαφορών και την ποιοτική εξυπηρέτηση των ληπτών/ριών υπηρεσιών υγείας.
  8. Η ενημέρωση του προσωπικού του νοσοκομείου σχετικά με τις ορθές κάθε φορά πρακτικές, με βάση τη νομοθεσία και την ιατρική δεοντολογία.
  9. Η υποβολή προτάσεων για τη διαρκή βελτίωση της λειτουργίας των διαδικασιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των ληπτών/ριών υπηρεσιών υγείας και για την διασφάλιση των δικαιωμάτων τους.

Οι πολίτες μπορούν να υποβάλουν παράπονα – καταγγελίες ή ευχαριστήριες επιστολές με τους εξής τρόπους:

•    Με φυσική παρουσία ή με νόμιμα εξουσιοδοτημένο άτομο, στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας του Γ.Ν.Χίου «Σκυλίτσειο».
•    Τηλεφωνικά
•    Μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου 
•    Μέσω συστημένης ή απλής επιστολής

Προκειμένου να διερευνηθεί μια καταγγελία θα πρέπει να περιλαμβάνεται η συνοπτική περιγραφή του προβλήματος και κάθε στοιχείο ή πληροφορία που μπορεί να βοηθήσει στη διερεύνηση του θέματος, καθώς και η ιδιότητα του καταθέτοντος με όλα τα απαραίτητα στοιχεία που ταυτοποιούν το άτομο.

Έντυπα υποβολής παραπόνων ή θετικών εντυπώσεων μπορείτε να βρείτε στο Γραφείο Προστασίας Δικαιωμάτων Ληπτών/τριών Υπηρεσιών Υγείας του Γ.Ν.Χίου «Σκυλίτσειο» και κάτωθι:

ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ 

ΕΝΤΥΠΟ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΝΤΥΠΩΣΕΩΝ 
 

Ερωτηματολόγιο Ικανοποίησης Νοσηλευόμενων Ασθενών

Ερωτηματολόγιο Ικανοποίησης Εξωτερικών Ασθενών